Sobre l’ordre de l’Alcorà

Van agafar les sures i les van posar de més llarg a més curt.

L’Alcorà és un refregit de molts textos de religions diferents. Era molt difícil buscar-los un ordre lògic

A més, la major part no és narratiu.  A vore, per exemple, en un evangeli, la cosa va així: «Jesús va anar al Llac de Galilea i va dir X. Després Jesús va baixar a Jerusalem i va dir Y.». Però clar, en l’Alcorà tens un text que diu X i un text que diu Y en rotllos diferents. No hi ha la narració.  Com ordenes això si no tens context narratiu?

Al final es va trobar una manera, però va trigar segles i ja l’ordre de l’Alcorà estava fixat.

Els erudits musulmans van fer un ordre cronològic entre els capítols (suras) i després els erudits occidentals van fer les seues hipòtesis.  Molt probablement, este ordre cronològic és fals, però això és una altra història.

I com poden conviure les aleyes de la Meca i les de Medina si son contradictòries?

Les aleyes de la Meca són anul·lades (abrogades, és la paraula).  Les revel·lacions posteriors anul·len a les anteriors. Segueixen en l’Alcorà però no són vàlides. Quan els musulmans volen fer taqiyya amb els occidentals, usen eixes les aleyes de la Meca que ja no estan vigents. Perquè les aleyes de la Meca són tot tolerància i bondat.  Fa un any o així,  algú estava mostrant un Alcorà d’estudi en un video i tenia notes a peu de pàgina. I en una aleya  deia: «Esta aleya  és útil per fer taqiyya» (és a dir, taqiyya és la mentida que diuen els musulmans per enganyar als cristians)

Els erudits musulmans saben quines aleyes estan abrogades i quines són vigents. Els fidels normals no solen llegir l’Alcorà. Fan el que els seus imams els diuen. L’Alcorà és un text complicat. La Bíblia no és un text fàcil, però es pot llegir. Però l’Alcorà és molt difícil si no eres un erudit.

Ara no crec que les aleyes pacífiques siguen de la Meca i les aleyes violentes siguen de Medina. Eixa és la teoria tradicional, però no hi ha res en el text que diga que una aleya és de la Meca i una de Medina

Els erudits musulmans han agafat les aleyes pacífiques i tol·lerants i han dit: «Estes són de la Meca» i  les aleyes violentes han dit: «De Medina». Les aleyes que deien coses contràries a la doctrina islàmica han dit «De la Meca».  Les aleyes que deien la doctrina islàmica han dit «De Medina».  Així qualsevol cosa de l’Alcorà que contradiu la doctrina islàmica diuen: «ha sigut abrogat». En la presentació parle més de l’abrogació

La meua opinió actual no definitiva és que les aleyes pacífiques són les que venen del cristianisme herètic, de textos cristians, més o menys manipulats per tècniques linguístiques. Les aleyes violentes venen de la religió que acabaria convertint-se en l’Islam. Per ara, l’anomene l’abrahamisme.

En les aleyes de la Meca veus crides al monoteisme i la tolerància. Clarament, això és d’una religió que no és oficial d’un Estat En les aleyes de Medina, veus crides a la conquista i molt de lleis de com s’ha de comportar la gent (incloses lleis civils de com va l’herència, el divorci, etc). Això és d’una religió que és oficial d’un Estat.  Que ha de legislar com l’Estat ha de comportar-se. Obviament, l’Estat és el califat, l’Imperi Arab